Det sker vissa framsteg i löpningen!

Nu kan jag äntligen dela med mig av lite positiva nyheter, för det sker vissa framsteg i löpningen! Som ni vet har jag kämpat med ryggproblem vilka avspeglat sig med smärta ned i benen, speciellt högerbenet och knät där. Det har i sin tur lett till att jag inte klarat av att löpträna som vanligt. Årets 37 mil mot förra årets 92 mil vid samma tidpunkt talar sitt tydliga språk. Håll nu tummarna för att kroppen håller framöver.

För att komma tillrätta med mina ryggproblem går jag på regelbunden sjukgymnastik och jobbar på mer än vanligt med styrketräning. Till skillnad från löpningen kan jag glädjas åt stora positiva skillnader mot förra årets mängd av styrketräning. Då totalt 8 timmar från 1 januari till 6 augusti. Hittills i år hela 46 timmar. Det har också gett utdelning i form av mindre smärta i rygg och ben - och numera kan jag träna mer och mer löpning, om än väldigt försiktig sådan...

Innan jag säger hej då i det här inlägget så vill jag berätta att jag var i Trollhättan i juli och sprang Kraftprovet. Eller ja, jag hade tänkt att springa det inställda loppet på egen hand, men dottern ville hänga på och då nöjde vi oss med det något kortare Slussprovet istället, även det inställt. Vi gick det mesta, sprang emellanåt, och hade väldigt trevligt. Vi var inte ensamma om att springa just den här tävlingsdagen. Vi såg flera andra, bland annat tre gubbar som hade sprungit alla lopp, alla år sedan starten.

I nästa inlägg ska jag berätta om det inställda Midnattsloppet i Stockholm, och hur det blev istället. Det ni!

Hej då! :)





Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet