Årets premiärbad!

Ännu en overkligt varm dag har nått sitt slut. Den här värmen tycks ju inte ha någon ände och prognosen framåt visar inte heller på några större förändringar. I kväll låg temperaturen runt 27-28 grader och därför passade det väldigt bra med ett bad i Simsjön efter mitt avslutade tolv timmar långa arbetspass. Det var årets premiärbad i en sjö faktiskt. Otroligt skönt...

Riktigt varmt var det också på min löprunda i går. Sprang en halvmil då solen stod som högst - och det var en utmaning må jag säga. Jag hade valt att ta ett lågpulspass igen, vilket kändes som det enda vettiga vid den här tidpunkten - med den varma luften och gassande solen. Det blev en lugn och fin runda och vattenflaskan var med. Den var en nödvändighet och vattnet tog snart slut på den här förhållandevis korta rundan. Jag förlorade massor med vätska och då var det viktigt att fylla på och svalka sig med vatten.


En svalkande dusch i går - ett svalkande bad i dag... ;)


I den här veckan hoppas jag på ett par löpträningspass till. Kanske firar in semestern med någon mil i morgon kväll mellan tvättstugepassen. Och sedan ett pass i Rankås på lördag. Motivationen för att gå till gymmet när det är så här fint ute är inte så stor. Kanske kan man köra ett pass på ett utegym någonstans istället? Skulle vara trevligare än att träna inomhus i alla fall!

Må nu så gott i värmen allihop. Glöm inte att njuta, dricka vatten och kanske komplettera med vätskeersättning. I morgon blir det fortsatt varmt och då återkommer jag med ett inlägg om Midnattsloppet i Göteborg 2011. Mitt första mil-lopp och mitt första försök att prestera på ett mål jag satt upp... Vi hörs denna spännande Throwback Thursday. :)


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet