Dags att ta tag i det här...

Det är inte mycket som är positivt just nu så här kommer ett gnällinlägg igen. Känner att jag behöver få ut ett sånt. Har svårt att komma tillbaks efter ryggskottet och det mesta i såväl vardagsliv som träning känns motigt. Det är som om all kraft och energi har flytt ur kroppen. Misstänker att det är nu som det är läge att visa lite vilja... Eller snarare - MYCKET vilja!

Men det är banne mig inte lätt. Funderar mycket på hur jag ska göra för att hitta orken och glädjen igen. Hur ska jag ta mig tillbaks? I morgon ska jag i alla fall försöka mobilisera ork för en löprunda och ett gympass. Styrketräningen tror jag är jätteviktig just nu. Speciellt för bålen, som behöver stärkas, liksom andra delar av kroppen. En rygg som besvärar ger dålig sömn, så det gäller verkligen att se till att den blir bättre. Det bli en negativ spiral av det hela. Sen måste jag nog rannsaka mig själv och inse att onyttigheterna jag stoppar i mig måste bli färre.

Nåja, en sak i taget och inte för stora steg. Löpningen jag planerar att genomföra under onsdagen är tänkt som ett MAF-test. Ska kolla hur dagsformen är enligt den metoden. Misstänker att resultatet kommer att visa på en ganska kraftig försämring mot senaste 5k på 29:02,7 (medelpuls 131bpm). Min pulsklocka visar VO2Max 53 (55 innan ryggskottet) och det är ju också en signal om försämrad form. Det mest tillförlitliga instrumentet är jag själv. Känner ju att formen är som bortblåst.

Om jag orkar kanske jag avslutar löpningen med några korta intervaller. Det är dags att ta tag i det här nu! På både kort och lång sikt. Funderar på om huvudfokus ska ligga på gym ett tag å nöja mig med två löppass i veckan framöver? Vet inte... Återkommer i alla fall på Instagram om hur onsdagen blev. Om jag orkar...


Tidig morgon tillsammans med Selma och en promenad utmed Södra Bergvägen. Skönt med riktigt tidiga mornar. Knappt några andra ute och Selma kunde gå lös mest hela tiden. En bra start på dagen.

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro