Semesterlunk på bloggen

Ligger visst lite på latsidan här på bloggen just nu. Men jag kommer nog igång på allvar så snart jag kommer in i mer normala rutiner. Semestern är slut för min del och jag håller som bäst på att försöka komma in i mitt arbete igen. Går en aning trögt men det ska nog lösa sig...

Träningen däremot rullar på hyfsat bra. Släpar lite med styrketräningen men å andra sidan kör jag en del löppass som ger styrka - som t ex kvällens löpning ute på myren (Blängsmossen på Billingen). Orkade lite mer jämfört med sist, så jag hade nog blivit lite klokare sen sist. Sjönk inte djupt i mossen lika många gånger som då. Förutom ca 100 meter före mål. Då for jag i ett vattenhål till midjan ungefär. Det stänkte surt mossvatten över hela mig när jag for i. Hahaha, lite typiskt. De som kom efter visste var de inte skulle springa (och slapp bada).

Annars har det rullat på med lite blandade löpträningspass det senaste. Dels ett nattligt tröskelpass med tre tio-minuters-intervaller i hyfsat högt tempo. Natten var varm och det var helt underbart att ta ut sig och svettas järnet. Vilken värme vi hade förra veckan förresten. Helt fantastiskt!

I söndags hade jag bestämt mig för att springa länge och med riktigt låg A1-puls (runt 130bpm, vilket jag blev rekommenderad att göra av de som hjälpte mig på konditionstestet i oktober förra året). Hade inga andra krav än låg puls. Hur långt eller hur fort det skulle gå spelade ingen som helst roll. Det var runt 30 grader när jag gav mig av hemifrån norrut. Första målet var Södra Ryd och väl där bestämde jag mig för att fortsätta på cykelbanan utmed 26:an mot Stöpen. Det blev hela vägen in i centrala samhället och när jag kom hem efter drygt 2,5 timmar hade jag fått ihop lite mer än 22 kilometer. Medelpulsen landade på låga 128bpm och det är betryggande lågt i min A1-zon (125-145bpm). Men då krävdes det att jag gick i vissa uppförsbackar. Även det här var ett himla skönt pass. Vattnet jag hade med mig gick åt i värmen och på slutet bjöds jag på en varm och skön regnskur. Kvalitetspass när det är som bäst! :)






Lite kläder och fläkten gick på högvarv när vi fick medelhavsvärme i Skövde.

Förutom ett besök på Tylösand så blev det även ett på närmare håll - på Vristulvens badplats.


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på