Skulle ju bli högpulsträning

Efter tisdagens styrketräning hade jag dragit på mig en rejäl träningsvärk i armar, axlar och skuldror. Den har faktiskt hängt i ända tills i dag, då det var dags för ett nytt pass på gymmet.  Körde mitt vanliga program, så musklerna som värkte utsattes inte för samma ovana träning som i tisdags. Det blev ett riktigt bra pass i dag, och kroppen kändes stark.

Det gjorde den däremot inte på min löpträning i går. Min tanke om att köra tre hårda pulsintervaller på 2, 4, och 6 minuter i backen på Norra Bergvägen (ca 2,5-10 % lutning) fick jag revidera. Märkte direkt att kroppen inte ville svara på den här typen av träning, det var faktiskt precis att jag klarade av den första intervallen. Pulsen hann inte stiga till den högsta zonen heller, så efter att jag pustat ut körde jag de två sista intervallerna i två minuter de med. I tanken hade jag den gamla klyschan; "den bästa träningen är den som blir av" - och så blev det ju...


Efter löpningen var jag så här trött som jag ser ut på bilden - och sängen hägrade...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro