Ljuset i novemberdimman

Hej på er! Nu var det ett tag sedan...

Ni har väl märkt hur grått och fint det är ute nu? Naturen ser ut som en svartvit blid, där allt går i gråskala. En del dagar är mörka hela dygnet igenom och i husen lyser lampor och levande ljus. Det är hög mysfaktor. Jag gillar den här tiden (också) och njuter faktiskt av grådis och mörker. "Inte normalt", tycker väl en del, men jag är väl inte riktigt normal. Vem vill vara det, förresten??? Om en månad vänder det och blir ljusare igen...


Njut av nuet! Men vi längtar väl alla till sommaren ändå?


Livet rullar på - och träningen med. Löpträningen har väl lite gått i stå, men jag har försökt underhålla konditionen så gott jag kunnat med långa promenader, löpning på bandet och en del styrketräning. Förra och förrförra veckan var jag faktiskt extra flitig vad gällde just styrketräning. Och i går var jag ute och sprang för första gången på en månad. En mil på järnvägsbanken blev det. Avslutade med en snabb kilometer, helt på känsla... Det var riktigt skönt! En personlig ljusglimt i novemberdimman...


Utsikt över stan från Billingen


Fast egentligen är jag inte så bekymrad över att det inte blivit så mycket sprunget. Ska faktiskt säga "adjö till milhets" nu. Tänka i nya tankebanor för att utvecklas mot mitt sub45-mål. Mer om detta ska jag berätta i ett inlägg som kommer senare i veckan.

Ha det toppen alla! :)

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro