Tomtejoggen i Karlsborg

Julafton betyder massor med mat, godis och frukt. Dagen efter är det lätt att hamna i matkoma. Därför var det skönt att starta julaftonen med 12 kilometer löpning och följa upp den med juldagens tre kilometer Tomtejogg i Karlsborg.

På julaftons morgon klev jag upp vid halv sju och tog den 12 kilometer långa rundan. Och jag var klar i god tid innan solen gick upp. Då hade jag sprungit med månen vid min sida, halkat omkull på en isfläck och sänt live på InstaStory. Det var ingen snabb runda (och det var inte meningen heller) men pulsen låg ovanligt högt. Så pass högt att det oroar mig något - kan det vara sjukdom på gång tro?




Hade en bra julafton med familjen. Efter traditionsenligt firande satt vi uppe sent och såg en film. Gissa om jag var trött i morse? Tanken på att åka till Karlsborg för tre kilometer tomtejogg var mig fjärran. Bestämde mig dock sent på morgonen för att åka, och hastade i mig en frukost och drog iväg. Hade nog räknat med att det skulle mötas upp en femton, tjugo personer där - men icke. Vi blev totalt fem stycken. Fast inte desto mindre trevligt för det. Vi joggade och småpratade utmed Bottensjöns och Vätterns stränder och efter tjugo minuter var vi klara. Ångrade inte för ett ögonblick att jag var med där...



Kommentarer

  1. Men, Hej och tack! Vad roligt att det blev en sådan fin upplevelse! Egentligen är det väldigt enkelt: ut och spring i prattempo. Saknar ibland någon att dela detta med i Karlsborg. Ha en god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var himla bra, Hans. En fin runda som du lagt upp. Att springa den tillsammans med trevliga människor var guld denna juldag. Återkommer gärna.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på