Sex (km) innan frukost...

Onsdag och torsdag passerade utan att någon löpträning blev av - men i dag, fredag, blev det ett kortare trail-pass på bergssluttningen. Ett "mini-trail" kanske man kan säga. Startade löpträningen innan frukost och gick ut ganska hårt med många höjdmeter på den första kilometern. Pulsmätningen synkade inte mellan klockan och pulsbandet, och det var aningen irriterande. Inte första gången det sker med min Garmin Forerunner (630). Uppskattningen var att pulsen hamnade väldigt högt med tanke på min andhämtning och upplevda ansträngning. Det var asjobbigt emellanåt.

Jag var dock snäll mot mig själv och tillät mig lite återhämtning genom att då och då. Turen gick till stora delar på Billingeleden, bland annat på dess nya dragning i trakten runt Brandstorp. Sen bar det av hemåt igen, då via järnvägsbanken från Eklunds bildemontering ungefär. Den totala upplevda ansträngningen blev runt tröskelnivå (nära supertröskel), och det behövdes ett sånt pass efter alla lågpulslöpningar jag haft på sistone. När jag kom hem var jag ordentligt slutkörd, ja så slut att det faktiskt tog ett bra tag innan jag ens orkade fixa ihop och äta frukost. Men när jag väl kunde det så smakade allt bara toppen... Bra start på dagen!

Ha en trevlig helg.


Sex (kilometer) innan frukost. En riktig höjdare...


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på