Tar sikte på Wings for Life World Run

Nu är det bara 100 timmar kvar tills starten går i Wings for Life World Run i Kalmar och runt om i världen. Känner mig fortfarande lite trött efter urladdningen i Oslo - men med några kloka beslut ska jag nog kunna ladda om till söndagen...

Vi var nog alla rätt så sega allihop när vi kom hem från Norge på söndagskvällen. Men vi hade ett par fina dagar där som för min del toppades av Sentrumsløpet. Söndagen i Oslo ägnade vi åt att åka upp till Holmenkollen. Detta klassiska skidcentrum varifrån man t ex kunde följa längdskidåkarnas kamper i VM 2011 på tv:n. Nu fick vi se anläggningen på riktigt och på nära håll. Mest imponerande var den nya hoppbacken (Holmenkollbacken). Vi tog oss upp där med liften/hissen som gick under själva backen och fick njuta av en fantastisk utsikt över hela Oslo. Riktigt häftigt!

Både söndag och måndag blev vilodagar från träning. Bara några långa promenader med Selma, bland annat Strupen upp. I går var vi ute på en stillsam joggingtur. Efter en dryg kilometers promenad joggade vi en mil. Det var tidigt på morgonen och jag hade inte ätit något innan. Kroppen fick lära sig att använda fett som bränsle istället. Jag var ganska trött men det var ett skönt pass. I dag är siktet inställt på veckans enda styrketräningspass på gymmet. Sen får torsdagen innebära vila, för på fredag och lördag jobbar jag 12-timmarspass. Ska vara så sparsam som möjligt då. Inga långa promenader - mest bara sitta och använda cykeln för att ta mig fram till och från jobbet och på rond. Möjligtvis kan det bli en kort joggingtur på fredag, dagsformen får avgöra det. Och kroppen ska laddas med mycket mat och massor med god sömn (om möjligt). På söndag vill jag att benen och skallen ska vara utvilade och redo - för tidigt på morgonen bilar vi mot Kalmar och Wings for Life World Run!!!

Bygdøy allé i Oslo. Här bodde vi och här kämpade jag mig upp i den halvkilometerlånga backen i Sentrumsløpet...
 
 
 
Holmenkollbacken

Utsikten över Oslo var grann

På toppen av hopptornet

Oslofjorden



Uppladdning inför World Run Kalmar pågår

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro