Nu tar vi det de lilla lugna...

Göteborgsvarvet närmar sig. Bara en dryg vecka kvar innan jag står där på startlinjen tillsammans med en massa andra löpsugna människor. Nu är det dags att trappa ner något på löpträningen och bara njuta av det man gjort redan, fram tills det blir dags att ge sig iväg på de 21 097,5 meterna. Då får vi veta resultatet av all träning så här långt...

I går fick jag en lätt känning i mitt högra knä men i dag är den smärtan helt borta. Blev lite orolig först, och tar med mig detta som en varningssignal och en anledning till att ta det lite lugnare för att slippa skada mig. Vill ju inte drabbas av skador, särskilt inte nu inför stundande lopp, eller överhuvudtaget för den delen. Så den närmaste tiden väntar lite lätt träning - med början i morgon samt ett par löppass i nästa vecka. Långsamt, lätt och inte så långt så ska nog knäna hålla - och benen - och resten av lilla jag - till den 17 maj.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet