Efter 30 träningspass ska jag kunna springa milen under timman...

 Kände mig rätt seg i kroppen då jag snörade på mig löpardojorna för min första löprunda i träningsprogrammet för löpning milen på en timma. Dagens mål enligt upplägget var tre kilometer med inte alltför hög ansträngning. Cirka 21 minuter skulle det ta.

Jag började med att gå ca 600 meter innan jag startade klockan. Det var en lagom uppvärmning, helt på eget initiativ. Tyvärr har jag börjat känna av smärtor i höger vadmuskel sen några dagar tillbaka, och denna smärta/spänning kändes ganska rejält när jag började jogga. Men jag tog det försiktigt. I det stora kändes träningen okej, och jag lyckades jogga de tre kilometerna strax under 18 minuter - utan någon jättestor ansträngning. Höll mig i pulszon 2, vilket är alldeles lagom för mig just nu.

Nu är det 29 träningspass kvar - och sen ska jag kunna springa milen under 60 minuter (59:59?). Mitt stora mål är dock att ORKA springa en sammanhängande mil. Resan dit kan du följa här... 😊


30 pass! Den 3 oktober ska jag kunna springa milen på en timma, helst precis under.


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på