Bra jobb!

Hej på er!

Nu har mitt "nya arbetsliv" kommit igång på riktigt. Det har bara gått ett par veckor men jag måste säga att det känns över förväntan bra. Separationsångesten, från den arbetsplats som var min i drygt 32 år, har gått över. Jag trivs verkligen med att jobba på mitt "nya" arbetsställe, och med att ha min arbetstid på natten. De långa passen gör att de lediga dagarna blivit betydligt fler än förr. Så gött!

Som jag berättat tidigare så har jag bytt schemarullning också - och även det blev kanon! Massor av lopp jag kan anmäla mig till nu om jag vill... Jobbet är lite mer ensamt än vad det var förut. Det är både bra och dåligt. Tror och hoppas på att det snart ska ändras på ett eller annat sätt. Lite kul är att min "nya" arbetsplats inte alls är så ny för mig. Jag har varit en del av den nästan lika länge som min gamla. Vi får bara ta bort ordet "drygt" och konstatera att jag varit här i ganska precis 32 år.


Taco på jobbet

Kände att detta var nödvändigt då jag börjat jobba natt - en kassettrullgardin med sidoslussar. Alldeles för dyr men en investering i sömn och välmående. Det blir mörkare i sovrummet mitt på dagen än vad det blir på natten med persiennerna nere. Jag monterade upp den själv. Blev riktigt bra (om jag får lov att skryta lite)... ;) 




Detta om jobbet och min arbetssituation. Träningen flyter tyvärr inte på lika bra. Framförallt är det styrketräningen som jag halkat efter med. Men löpträningen tuggar jag mig igenom. Så här långt i maj har jag samlat ihop 58 kilometer, vilket är mer än okej för att vara mig. Längsta löpningen hittills i den här månaden har landat på 26 kilometer. Det känns faktiskt bra i benen (jag tar det lugnt), och jag tror mig lyckas med att anpassa kroppen till längre distanser. Har inte speciellt ont. Så fortsätter det så här så bör jag vara redo för Helsingborg Marathon den 31 augusti i år. Bra jobbat, säger jag till mig själv... ;)


Långlöpning i lördags. Här ett fotostopp vid Ryds grottor.

Har upptäckt hur bra det är att stretcha efter vart pass...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet