Sommartiden är här

Min "jobba-natt-period" är snart över - i alla fall för den här gången. Nu är det bara en enda natt kvar, den som börjar i kväll och slutar på måndag morgon. Jag har haft det riktigt bra det här natt-kvartalet, och det har varit roligt att få lära känna ett par av mina kolleger lite bättre. Eftersom de jobbar ständig natt har jag inte träffat dem på samma sätt som nu, bara vid avlösningar. De har faktiskt överraskat mig, på flera sätt, båda två. I april ska jag jobba dagtid igen, och det blir tyvärr den sista månaden tillsammans med de flesta av de arbetskamrater jag jobbar med i dag. Förändringar i verksamheten gör att vi splittras i maj. Tråkigt att så många lämnar företaget vi jobbar i, men inte mycket att göra åt... Från maj månad hoppas jag få gå över till nattjobb igen. Jag trivs riktigt bra med nattarbete.

Nu har vi fått sommartid igen och det märktes tydligt den här jobb-natten. Precis före klockan två, 01:59:59, blev klockan plötsligt tre. Det tog blott EN sekund! Snacka om att tiden gick fort där. Bra för oss som jobbade - men för många andra innebar detta en timmes mindre sömn. Inte lika roligt för dem, antar jag. Hör du till dem som påverkas av skiftningarna mellan normaltid och sommartid? Jag känner av det på ett negativt sätt och ser faktiskt fram emot att det försvinner i framtiden. Jag vill helst ha tillbaka normaltiden året runt, så som det var förr.

Nu ska jag försöka sova en stund. I eftermiddag hoppas jag hinna med ett kort tröskelpass (4x4min, 90 sek återhämtning) i lagom tempo. Jag kämpar verkligen med löpningen just nu och jag tänkte eventuellt återkomma med några ord om det i ett inlägg om någon dag eller två. Så länge önskar jag er alla en skön söndag...




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet