Svårt med lågpulsträning...

...i alla fall när man springer. Dagens försök på löpturen var inte det lättaste. Pulsen for alldeles för lätt upp över den gräns jag satt (145 slag per minut), och det trots att jag sprang långsamt och gick många, många gånger. Nästan halva turen hamnade i fel pulszon...

Men det gjorde väl egentligen inte så mycket. Det blev ett fint träningspass på drygt 13 kilometer, och när jag summerar träningsveckan känner jag mig riktigt nöjd. Totalt tre löpträningspass och två besök på gymmet för styrketräning. Hoppas det kan fortsätta så framöver - för jag behöver all träning jag kan få om jag ska klara av ett maraton i augusti. OM det blir nått maraton vill säga. Titta in på min sida med "Fakta & fördjupningar" fram i vår, så finns kanske mer att läsa om mina maraton-planer där.

Med ett par bilder från veckan som var önskar jag er alla en ny härlig vecka!







Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet