Vad vore man utan sängen?

Efter drygt 17 timmars vakenhet, varav tolv av dem var nattjänstgöring, var det riktigt skönt att krypa ner i en nybäddad säng hemma. Frukosten åt jag på jobbet, så när jag väl var hemma behövde jag bara tvätta mig, borsta tänderna och sedan slänga mig i sängen. Brukar somna på tio minuter (eller mindre) och sover till ett på dagen. Då har jag sovit drygt sex timmar - och det räcker gott. Så även i dag. Underbart! Säng, säng, säng... Vad vore man utan dig?






Efter att ha ätit en lätt lunch, slappat lite i soffan till Tour de Ski och ett avsnitt av "The Americans" på Netflix, stack jag ut på en kort löprunda. Det blev sju kilometer lågpulslöpning på Järnvägsbanken förbi Våmb. Benen var sega efter två relativt tuffa löppass tidigare i veckan, så det var alldeles lagom det här. Löpningen och duschen efteråt fick mig att piggna till en del, och jag hann med att se mer skidåkning på teven efter det (tack för det Tivo). Det var verkligen imponerande att se både damerna och herrarna slita hårt uppför i den branta slalombacken Alpe Cermis i italienska Val di Fiemme. Vilken styrka, kondition och pannben de uppvisade. Inspirerande!

Men hörni - nu ska jag iväg till jobbet. Tolv timmars jobb kvar innan ett par dagars ledighet infaller...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på