Höjdmetervecka!

Hej alla!

Det är trevligt att se att några enstaka klickar sig fram till min blygsamma blogg. Tiden går. Dagar blir till veckor, månader och år. Träningen rullar på enligt nuvarande plan och under de senaste fyra veckorna har jag fått ihop drygt elva mils löpning (ca 28 km per vecka), och utöver det några få styrketräningspass. Just den här veckan har löpträningen inneburit en hel del styrka också eftersom fokus legat på backträning. Har samlat på mig 392 höjdmeter på de tre pass jag fördelade på tisdag, torsdag och i dag.


Torsdagens höjdmeter i Trollhättan


Det känns faktiskt lite stumt i benen nu och det är väl inte så konstigt. Förutom tisdagens och torsdagens pass med 257 höjdmeter har jag precis kommit hem efter en smått jobbig löpning som gick upp på berget via Lerdalavägen - en lång och seg backe (6,7 procents motlut) - där jag fick ihop ytterligare 135 höjdmeter. Ett fint pass där den totala distansen blev några hundra meter över sex kilometer. Rätt lagom efter tolv timmars arbete. Nu ska jag softa en stund innan läggdags...



Åsbotorpsvägen uppe på Billingen efter en 1.700 meter lång backe


Skövdemasten är hög (326 meter) - men det är inte lika mycket som antalet höjdmeter jag fick ihop denna veckan (392)... ;)


Fin kvällsutsikt på vägen ner från berget


Ungefär så här har höjdkurvan sett ut på alla tre löppass den här veckan



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro