En stekhet dag igen

Så lägger vi ännu en stekhet dag till handlingarna. Jag och Selma var uppe tidigt och tog en promenad innan det blev alltför varmt och solen skulle stekta på för hårt. Våra kära husdjur mår inte speciellt bra i värmen. Just nu får man tänka på att gå där det är skugga och där alternativ till den varma asfalten finns. För Selmas del blir det bara korta turer på dagen och lite längre morgon och kväll. Hemma måste hon som vanligt ha tillgång till friskt vatten hela tiden. Extra viktigt att byta vattnet ofta nu.


Morgonpromenad på grusväg


Efter promenaden åkte jag själv upp till berget för en milslång lågpulslöpning. Hade egentligen tänkt att köra det passet i går kväll - men så föreslog äldste sonen att vi kanske skulle äta pizza ihop, och så gjorde vi. Efter pizzan var jag inte direkt upplagd för någon kvällslöpning, så jag tog den nu på fredagsmorgonen istället. Även den här gången var målet att springa då det var lite svalare ute. Värme och löpning i kombination är inget för mig...


After-run-selfie i bilrutan...

Träningspasset gick bra och jag lyckades hålla nere pulsen rätt så hyfsat. Sprang gröna milen och den är lite omgjord både i början och slutet. Man håller ju på med ett rätt så omfattande arbeten där uppe på Billingen just nu, då ett kombinationsspår ska färdigställas. Tror det blir bra då det blir klart! Just nu är det lite stökigt - men inga problem med det, tycker jag. Distansen nådde jag strax efter Hållsdammen mot stadion, och då stängde jag av klockan och promenerade sista biten till bilen. Det var ett trögt pass i början men det gick bättre och bättre (även om min klocka tyckte något helt annat).


Min oas - och slapparplats...

"Moppen" 


Resten av dagen har bestått av "slappa på balkongen" (solat), spolat av två års damm från motorcykeln och låtit motorn på den få jobba lite, satt upp en taklampa i tv-rummet, handlat och ätit glass på stan samt varit bortbjuden på god kvällsmat. Nu sitter jag på balkongen och bloggar. Ser ut så här:





Men nu ska jag logga ur. Ska åka till Tibro i morgon bitti och där blir det besök hos mor och en kort och lugn löprunda i Rankås. Nästa vecka blir det eventuellt några tuffare löppass (tröskel och intervaller) om orken finns...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro