Håller en låg profil...

Är inne i en "låg period" och håller en låg profil på träningsfronten just nu. Magen spökar en del och jag har inte haft den riktiga gnistan för att ta tag i träningen ordentligt. Min vakna tid under midsommarhelgen innehöll mest jobb och jag har varit vansinnigt trött...

Torsdagen blev en extra vilodag, men i går kom jag i alla fall ut en kort sväng. Det blev sju kilometer på berget där jag kombinerade det gröna och gula spåret på Billingen. Tog det lugnt och försökte njuta av löpningen, naturen och det vackra vädret, så gott det gick. Men var svårt för jag var som sagt riktigt, riktigt trött. Tur att semestern snart är här. Har i och för sig en hel del att stå i inledningsvis, men när allt har landat så hoppas jag få tillfälle att koppla av lite...

Träningen behöver en kick! Ska ta en kort, lugn runda i morgon, förhoppningsvis tillsammans med ett par vänner, och sen hoppas jag kunna öka på längden på mina löprundor framöver. Vill få in fler långpass som går i makligt tempo, gärna på små skogsstigar, blandat med några få tempopass på bana. Men då måste magen och resten av kroppen vara i form. Rullskidorna väntar i garaget också... Och gymkortet var ett bra tag sedan jag drog. Det är för bedrövligt egentligen. Skulle behöva en "PT med piska" just nu.

Nästa planerade lopp är Midnattsloppet i Stockholm den 13 augusti. Garanterad löpning utan sol eftersom starten går 21:20 - och då har solen varit borta i åtminstone 39 minuter. Det får gärna vara svalt den kvällen också. Även om jag ser det som svårt just nu så hoppas jag såklart på en bra tid i Stockholm. Banan är utmanande, med en del tuffa stigningar, och det gillar jag. Får se om jag kan toppa löpningen igen och hålla mig frisk.


Lite lätt plågad på berget. Sju kilometer på Midsommardagen.

Vi som jobbade på Midsommaraftonen såg till att det blev tillfälle för en kort paus med midsommarlunch...

...följt av efterrätt...

Midsommardagens fika signerad Anna. Supergod!!!

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro