En lugn mil i kylan

Nån timma innan jag slutade jobbet i kväll var det runt 25 grader varmt och hur kvavt som helst ute. När jag lättklädd satte mig på cykeln och skulle ta mig hem kändes det nästan kallt. När jag kom upp till berget för en lugn jogg tillsammans med Jacob var det hur kyligt som helst.

Jag hade bestämt mig för ett lugnt löppass eftersom jag har kört ganska hårda pass det senaste. Jacob hängde med och då det var ett tag sedan han sprang en mil så tog vi det extra lugnt. Det passade mig bra och vi avverkade milen på drygt 70 minuter. Kroppen mår nog bra av de här lugna passen och på torsdag planerar jag att ta ännu ett lugnt pass, fast lite längre än det i dag. Och i morgon blir det styrketräning på gymmet igen med fokus på bålstabilitet.

Uppdatering 25 maj: Läs min långa racereport från Wings for Life World Run, Kalmar, 8 maj.


Det blev ett filmklipp på kvällens löpträning. Kolla in mitt Instagram-konto.




Kanske testar denna bålövning på gymmet.


Kommentarer

  1. Med tanke på att det var drygt 2 månader sen senaste löppasset så gick det ju ganska bra, efter ett tag. Vader å framsida lår är ömma idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte dåligt! Ett bra pass! Märktes att du kom in i löpningen allt mer ju längre vi sprang. Kanske detta var startskottet för en mer regelbunden träning inför Midnattsloppet i augusti?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet