Nu är det fint att springa på Gröna Milen!

Lämna skidorna hemma! Nu går det hur bra som helst att springa på Hellner-milen (grönt spår) på Billingens fritidsområde. Bara lite småblött på ett och annat ställe men egentligen knappt värt att nämna.

Dagens långpass blev kortare än tänkt. Jag ville spara lite på benen då jag hade en lätt föraning om smärta i vänster knä. Jag har lätt att dra på mig överbelastningsskador och när jag kände av detta efter fredagens intervaller så ville jag ta det lugnt. Började med att springa upp på berget via Norra Bergvägen och Alphyddevägen. I de brantaste delarna går det såklart lite långsammare men när jag kom upp och fortsatte ut på milspåret så kunde jag hålla ett jämt kilometertempo. Pulsklockan låste jag och höll gömd under tröjan hela passet. Njöt bara av löpningen, solskenet och massor av fågelkvitter...

Det rullar på bra med träningen just nu. Det känns bra i kroppen. Den här veckan har jag redovisat nästan 6 mils löpning. Lägger man sen till promenader med hunden, coaching och lite annat oredovisat så är jag säkert uppe på 8-9 mil till fots. Så benen har fått jobba! Nu har jag en vecka kvar med denna mängdträning (långa pass, långa intervaller) och sen väntar som bekant ett nytt upplägg de sista veckorna innan startskottet går i Wings for Life World Run den 8 maj. Kortare löppass, alternativ träning (en del rejält pulshöjande) och mycket vila står på menyn.

Veckans fyra löppass gav en distans på 59.22k på tiden 5.40:53 (5:46-tempo/10,4km/h). Antal höjdmeter blev 703.


Dagens Wing for Life kapacitet/resultat:
19 kilometer på 1.45:00
 
[Dagens träningspass omvandlat till ett realistiskt resultat i Wings for Life World Run]


Värre än så här var det aldrig på Gröna Milen i dag. Torrt och fint för övrigt...






Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet