Träningsvärken släpper mer och mer

Gudars skymning vad träningsvärken i låren sitter i. I går morse när jag gick mina tre kilometer till jobbet stapplade jag likt en gammal gubbe som tappat sin käpp. Men samtidigt var det skönt att promenera för det kändes som att träningsvärken släppte en del.

På jobbet var jag ute en sväng med bilen på förmiddagen. En halvtimmes tur ungefär och när jag skulle kliva ur satte värken in med full kraft igen. Jag skrattade lite för mig själv åt eländet. Skulle jag någonsin bli av med detta? Men jodå, det blev bättre och bättre ju längre dagen gick, och i går kväll blev det till och med en lågintensiv joggingtur. I dag känns benen riktigt bra, inte helt utan träningsvärk - men bra. Vila följt av aktiv vila har funkat fint...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet