Tunga dagars bästa botemedel

Det har varit några tunga dagar nu - och i dag var inget undantag...

I måndags kväll upptäckte vi att Selma (vår hund) hade besvär med sitt högra framben. Vi fick en tid på Ekens djurklinik i förmiddags och det visade sig att det var hennes "hälsporre" som hade drabbats av ett klokapselbrott. Sånt gör ont! Så genom ett ingrepp har veterinären nu blottlagt hela pulpan och det blir konvalescens med en tratt runt halsen och en strumpa/sko när hon ska gå ut på promenad. Hon är inte glad och vi andra i familjen lider verkligen med henne. Hon får käka antibiotika och smärtstillande i tio dagar framåt. Men sen hoppas vi på en glad och pigg hund.

Själv har jag inte varit i form de senaste dagarna. Torrhostar och känner mig allmänt hängig. Det verkar inte vara nån förkylning - men jag har tagit det lite lugnt utifall. Dessutom var sonens flytt hemifrån jobbig, mor kämpar med sitt och Selma hade ont... Men efter dessa tunga dagar så kände jag att det var dags att pröva på om löpbenen fungerade. Det blev en kort runda som började med en hel del uppför men som planade ut och bjöd på en hel del nedför sen. Det kändes bra och jag tog tillfället i akt att springa in på den nyöppnade "Cementa-delen" intill deras stora stenbrott. Kul att se delar av Skövdes natur som man aldrig sett förut.

Det blev ett löppass som jag kunde känna mig nöjd med. Fick svetta ur mig en del frustration och nedstämdhet, så nu mår jag lite bättre. Tänk vad en stunds löpning kan göra för välmåendet... :)



Selma fått lite lugnande strax före röntgen. Hon "sov som en stock".


Den här tratten är inget kul


Utmed vägen vid Cementas stenbrott, som nu är tillgänglig för allmänheten

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet