Glad midsommar på er!

Midsommarafton 2015. Nu på kvällen har det klarnat upp något men under dagen har det mest varit regn - vilket jag fick känna på när jag sprang en kort löprunda i förmiddags...

Innan löprundan var jag en sväng till slalombacken. Till min stora förvåning hittade jag både stavar och skidor i förrådet här hemma, så jag tog stavarna och begav mig till backen och körde fyra omgångar skidgång där. Backen är brant och konditionen å benstyrkan sätts verkligen på prov här. De två första promenaderna med stavarna i hand blev 250 meter långa. Sträckan tog mig ungefär tre minuter och pulsen gick upp en hel del. Men det kändes lite lättare än vad det gjort vid tidigare skidgångar på samma ställe. Jag gick oavbrutet i ett jämt tempo. Behövde inte stanna till en enda gång på vägen upp för att vila. Det har inte hänt förut. De två efterföljande gångerna uppåt blev lite kortare, bara 200 meter långa. Kollade in medelhastigheten jag höll på varje intervall uppför - 4.76, 4.74, 4.93 och 5.00 km/h (ja, jag vet - nördigheten visar sitt ansikte här). Ganska intressant ändå att hålla en så pass jämn hastighet. När jag kom upp på toppen efter den fjärde intervallen fick jag dock pusta länge innan jag ens kunde tänka... Men bra träning var det!

Promenaden hem fick funka som nedvärmning och den efterföljande löpturen i ösregnet fick bli en slags återhämtare. Sprang bara ett par kilometer men å andra sidan hade föregående pass tagit en timma ungefär (inklusive promenad till och från slalombacken). Totalt sett ett bra träningspass och lite kompensation för att jag missade den tuffa löpningen på Blängsmossen i går. Men jag fick i alla fall en cykeltur på nästan en mil då... :)



Så här nöjd var jag efter dagens skidgång i slalombacken

Men i går var jag inte så nöjd. Cyklade till parkeringen vid Blängsmossen, där jag möttes av två tomma bilar...

...sprang den här vägen ut till fågeltornet i kanten av mossen för att om möjligt hinna se mina kompisar där...

...men de var snabba som vinden och var inte ens synliga från tornet...

Gick tillbaka till parkeringen... Lite trumpen fick jag cykla hemåt igen.


Kommentarer

  1. Det gäller att vara på plats i tid, vi har inte tid att vänta, vi var sååå sugna på att kasta oss iväg ut på "blängen" och bli riktigt trötta och blöta:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet