Det vita pulvret gjorde underverk?

Det här låter kanske lite konstigt - men efter att jag dragit i mig lite vitt pulver rakt upp i näsan så gick löpträningen så mycket lättare...

Det kanske behöver sin förklaring detta. Det var nämligen så här att i går hämtade jag ut två små flaskor Nasaleze 500mg på apoteket. "Ett helt naturligt medel mot allergi och hösnuva" enligt marknadsföraren - och som förebygger att allergi uppstår istället för att behandla den allergi som redan slagit klorna i en. Ett medel som innehåller ett speciellt cellulosapulver som bildar en slags skyddande gel i näsan, vilken i sin tur hindrar allergenerna att ta sig in i kroppen och utveckla en allergisk reaktion. Du kan läsa mer om det här. Min tanke var att det kunde vara värt ett försök att testa det här medlet eftersom jag ju har påverkats rätt så mycket av nått slags pollen som far omkring i luften nu det senaste. Sagt och gjort! Beställde en uppsättning på nätet (Apoteket) och hämtade ut det i går eftermiddags och satte igång behandlingen direkt. Utöver detta så har jag fortsatt att behandla mig med Clarityn. Och i morse tyckte jag att det kändes så pass bra i kroppen att jag nog skulle våga mig på en längre löptur i skogen.

Efter en långsam promenad uppför Strupen mot Billingens topp var både jag och Anna uppvärmda och redo för ett långt pass. Siktet var inställt på 21,1 kilometer men jag var naturligtvis beredd på att avbryta passet ifall det skulle visa sig att kroppen inte pallade att fortsätta med utomhuslöpningen. Men det gick bra! Pulsen höll jag medvetet på en låg nivå och andningen fungerade över förväntan med dessa förutsättningar. Lite allmänt trött var jag, men inte alls som på de senaste passen jag sprungit ute (påverkad av all pollen). Är det som så att det här pulvret faktiskt hjälper mig mot min allergi? Är jag en av dem som det funkar på? Lite tidigt att säga än, men jag kommer helt klart att fortsätta med det och rapportera här om hur det går. Det var i vilket fall ett fantastiskt fint pass jag fick uppleva i dag och det är jag riktigt glad för. På måndag har jag fått en tid på Närhälsan för utredning av mina allergiska besvär. Jag hoppas att den här våren ska bli den bästa i det avseendet. Bävar lite för hur det ska bli när björkpollen börjar att spridas för vinden...


Det blir nog lite bloggande om hur min träning i kombination med min allergi fungerar nu framöver.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet