Sommarträning - första långdistanspasset

Direkt efter jobbet åkte uniformen av och löparkläderna på. Mina dryga två kilometer hem drygades ut rejält med en timmes löpning (lätt jogg) och fokus på en puls under 138 bpm.

De första tre kilometerna var frustrerande, pulsen ville inte komma iordning. Pulsklockan skrek så fort jag försökte jogga lite - så jag var tvungen att avbryta och börja gå för att låta pulsen sjunka, för att sen försöka ta några joggande steg igen - och detta skedde om och om igen. Men efter tre kilometer lugnade pulsen sig och jag kunde äntligen börja jogga i en ganska jämn fart. Förra distanspasset jag gjorde tog 39 minuter. Dagens pass förlängdes till en timme. Och det var det som räknades på det här passet, att orka hålla på länge. Målet nittio minuter är inom räckhåll! :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet