Misslyckad tröskelträning

I förra inlägget skrev jag om hur jag skulle springa mina framtida tröskelpass - i går körde jag ett, och misslyckades (nästan) TOTALT!!! Det gick för fort i tre-minuters-intervallerna, vilket speciellt kändes i de fyra sista (av totalt tio), då flåset var högt och orken knapp. Istället för 5:35-5:20-tempo gick varje intervall i fem-tempo ungefär (5:01 ner till 4:47), vilket för tillfället är ett tempo som inte kommer att hålla för en längre sammanhållande löpning. Men okej, jag körde på känsla, och ingen träning är bortkastad. Det kändes ganska bra ändå, även om jag blev trött mot slutet. Tror att 5:20-tempo kan vara något att sikta på när intervallerna blir längre...


Startade och avslutade mitt tröskelpass vid Arena Skövde. Totalt en mil blev det, och en bra uppvärmning inför mitt 45 minuter långa styrkepass...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på