Inga positiva besked inför Helsingborg

Och där var det check på den sista löpträningen inför Helsingborg Marathon. Med 11 kilometer uppför och på berget i går, kan jag inte göra så mycket mer än att bara förbereda mig med vila, mat, dryck, sömn och positiva mentala tankar.




Det blir nog ett besök på gymmet till veckan också. Och en väldigt kort och lugn löpning på torsdag, liksom för att skaka om kroppen och förbereda den på att något är på gång. Gårdagens löpträning gav tyvärr inga positiva besked alls! Jag var bara trött och vänster knä började smärta redan vid 6-7 kilometers långsam löpning. Det gick i och för sig över efter ytterligare ett par kilometer - men det känns inte bra när det händer.

Om du vill läsa mer om mina förberedelser, tankar och farhågor inför mitt första maraton, Helsingborg Marathon nu på lördag, kan du gå in på Fakta & fördjupningar om ett par dagar. Tisdagen den 27 augusti klockan 13:00 publicerar jag nämligen ett inlägg om detta där. Det är förresten om exakt 42,2 timmar från och med NU (från tidpunkten då detta inlägg publicerades). Hm, "42,2" låter bekant på något vis...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på