Ska du springa Göteborgsvarvet i dag?

Kul för dig i så fall! :) Jag ska inte springa Göteborgsvavet i år - liksom tidigare år. Det är liksom fel årstid för en snubbe som mig, med björkpollenallergi. Ingen idé att pressa sig hårt då. Annars hade nog vädret passat mig bra i år, för jag gillar när det är lite svalare - och regnet som kom i natt har nog dämpat den besvärliga pollenhalten i luften. Svag sydostlig vind ska det väl vara dessutom. Perfekt!!! Får ta och önska alla er, som ska vara med i detta klassika varv, ett stort lycka till! Ni är grymma!!!

Själv stannar jag hemma och sover. Hela helgen består av nattjobb, så sömnen på dagen är mer än nödvändig. Men jag kanske hinner kika en stund på Göteborgs-Postens sändning på nätet. Det är mäktigt att se alla löpare - allt ifrån de snabbaste till de verkliga kämparna som håller på länge. Vilka prestationer ni gör!

Jag sprang "Mitt Göteborgsvarv" i torsdags. Ett lugnt träningspass här hemma på Skövdes gator. När jag hade kämpat mig igenom en mil slöt min förre arbetskamrat Ola, även kallad "Little Oil", upp. Kvart i sex på kvällen skulle vi mötas på en angiven plats - och jag var där med tio sekunders marginal. Vi lunkade på lite långsamt, för jag hade redan börjat känna av att benen blivit en aning stumma efter den första milen. En stund senare gick vi en liten bit, sedan en bit till och sen ännu en... Ja, jag var ordentligt trött i benen (flåset helt okej), så det var skönt med återhämtning. Mitt mål med min träning just nu är ju inte tempo, utan distans. Kroppen ska lära sig springa långt. "Helsingborg-Marathon-långt!" Tempo tar vi sen...

Någon dryg timma senare var vi tillbaka på platsen där vi möttes upp. Ola hade då fått ihop en dryg timmes löpning och 11 kilometer, och jag fick min halvmara på tiden 2.06. Helt okej för ett lugnt träningspass. Dagen efter kändes benen ganska bra. Inga smärtor, ingen kramp och de var inte speciellt tunga heller. Frågar man Little Oil om hur hans ben kändes efteråt, får man nog ett annat svar... ;)

Och med det säger jag God Morgon & God Natt! Nu ska jag sova...     *z z z z z z z z z*


Me and Little Oil




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet