Löpning utomhus is da shit!

Har du testat löpband någon gång? Det har jag - och jag gillar det INTE!!! Men i onsdags valde jag det ändå framför att springa ute. För jäklar vad det åskade och regnade. Det blev ett slags säkerhetstänk. Jag väntade in i det sista på att åskan skulle dra bort - och när den inte ville göra det masade jag iväg till gymmet, fast besluten att köra ett långpass där. Gillar åska men man ska inte utmana ödet i onödan...



Målet för dagen var lätt löpning med låg puls. Ett par mil åtminstone. Minst! Och minst två timmar. Eftersom det skulle ske på löpbandet gällde det att koppla ur hjärnan och koppla in pannbenet, för något enformigare än att springa på ett löpband så länge finns väl knappast? Möjligtvis att stå vid en SkiErg då, å dra.

Jag sprang och sprang och sprang. Människorna på löpbanden intill byttes ut, den ena efter den andra. Svetten rann av mig och ibland stänkte den åt alla håll. Men inga av mina grannar klagade (vad jag hörde) så de klarade sig nog undan. Efter 2 timmar och 14 minuter hade jag kommit en liten bit över två mil. Den sista kilometern drog jag upp farten på löpbandet och fick "trampa ur" mina trötta ben ordentligt. Dessutom blev det mer puls och jag fick till och med upp andningen en stund. När jag klev av apparaten kändes det konstigt att gå på underlag som inte rörde sig...

Nu hoppas jag slippa löpband på ett bra tag. Löpning utomhus is da shit! Kkkkkkkkkk!

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro