Så långt bättre i år...

Man ska kanske inte ropa hej för tidigt, men i år har det så här långt gått bättre med träningsmängden än förra året. Då - 2018 - drogs jag med hälsobekymmer till och från under våren, och det har jag så här långt under 2019 varit förskonad ifrån. Men bakslag kan komma snabbt och oväntat...


Just nu drar det lite i baksidan av höger lår, så stretching och behandling med foam rollern står på programmet...


Jag hoppas givetvis att friskheten ska hålla i sig, även om jag varit lite orolig över min puls som jag har haft svårt att hålla låg. Det har märkts på de senaste löpträningspassen att något inte stämmer, vilopulsen har jag dock inte kollat. Avvikande hög puls kan vara ett tecken på att något otrevligt är på gång - en mancold kanske? Känner inte av någon förkylning eller så direkt, men det kanske beror det på att jag jobbar mycket natt nu. Aja, man kan ju helt enkelt vara otränad också.

Tänkte visa hur träningsförhållandet mellan perioden 1 januari - 12 mars 2018 och 2019 skiljer sig. Själv tycker jag att det ser rätt bra ut och så här långt är jag väldigt nöjd. I kväll ska det bli ett par aktiviteter på gymmet igen. Bra ändå med att jobba natt så man är ordentligt utvilad när man är ledig... ;)


FAKTA, 1 jan - 12 mar

Löpning 2018: 50,29 km | 2019: 261,56 km
Gym/Fitness 2018: 1 pass | 2019: 10 pass

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro