Det är kul att springa fort!

Det är kul att springa fort, tänkte jag, och sprang alldeles för snabbt på torsdagens tröskelpass i Trollhättan. Det här gjorde jag trots att jag hade en lätt känning av smärta i baksidan av höger lår - och dagen efter var det riktigt besvärligt där. Det är som om muskeln är lite för kort, och jag hade svårt att kunna gå ordentligt.

Under fredagen blev det ändå en lång promenad med hunden utmed älven i Trollhättan. Solen sken och det var helt underbart att gå där. Vi strosade långsamt fram. Fåglarna sjöng och citronfjärilarna fladdrade omkring och tycktes söka den bästa platsen. Selma badade och vi satte oss uppe på Kopparklinten och njöt av solens värme och utsikten över hela stan. Det var så otroligt rofyllt och Selma torkade på nolltid. Låret kändes ganska okej.





I lördags fyllde en för mig närstående person 50 år. Samma dag tog Villa Lidköping SM-guld i bandy. Vad säger man? Grattis, tycker jag är ett bra ord här!

Med mig i helgen har jag haft mitt onda lår. Jag har nöjt mig med några lugna promenader och jag har stretchat flitigt och legat på spikmattan. I dag känns det faktiskt bättre. Dagens långlöpning fick jag tyvärr hoppa över, till förmån för återhämtning, men på tisdag står det "fartlek" på programmet. Är dock tveksam till denna typ av träning just nu. Möjligtvis blir det något lugnare eller någon alternativ träning, för någon skada vill jag inte dra på mig.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet