Lön för mödan?

Löningsdag, tvättdag och träningsdag. Promenader med Selma, lunch och fika med dottern (som var hemma för att övningsköra på körskolan) och bio på kvällen. Jo, det var full fart i dag med...

Efter en lång promenad med Selma på förmiddagen bytte jag om till träningskläder, gick ner till tvättstugan och körde igång de två första maskinerna där. Sen gav jag mig ut på en milslång löprunda, vilken innehöll ett 5 kilometer långt MAF-test. Det är ett sätt att mäta sin utveckling inom löpningen och det gör jag ibland - men mest på skoj. Det handlar om att springa 5 kilometer inom en viss (låg) pulsintervall och sen jämföra tiden med föregående gånger man testat. Då kan man jämföra och se om man utvecklas något, sägs det.


Selma på förmiddagspromenad


Fast jag utvecklas tydligen inte! Tiderna de senaste gångerna ligger rätt lika, som bäst har halvmilen tagit 29 minuter. I dag tog den en bit över 30 minuter. Senast jag testade var för nästan ett och ett halvt år sedan, så jämförelsen är väl inte riktigt rättvis med tanke det dåliga år jag haft. Men det kan bli en fingervisning för framtiden och den träning som ligger där. Kanske blir ett nytt test i slutet av året. Får se vad som har hänt till dess och om jag fått någon lön för mödan.

När jag var klar med löpningen klev jag svettig in på Ica Kvantum och handlade mat inför helgen. Sen släpade jag med mig kassarna upp till tvättstugan och laddade två nya maskiner. Hem igen, duschade, lagade lunch, åt och sedan ner till tvättstugan igen. Upp å hämta Selma, ut på en promenad och sen en fika därhemma. Hann faktiskt med att pusta ut i 40 minuter innan allt skulle avslutas i tvättstugan. Gött när det är gjort! Och mina steg var säkert redan uppe i nära 20.000 vid det här laget.

Direkt efter tvätten blev det bio - "First man" - en rulle om förberedelserna och färden till månen för snart 50 år sedan. Ett fantastiskt projekt och äventyr och jag såg fram emot den filmen men blev lätt besviken. "First man" gav mig inte riktigt det jag hade förväntat mig. På hemvägen kollade jag in "huvudrollsinnehavaren" i filmen (Neil Armstrong får ursäkta) - nämligen månen... Den var lysande vit och nästan helt full.


Månens sken sprider sig fint i de tunna molnen över Skövde 



Avslutade dagen med att olja in köksbordet

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet