Vinter igen, eller?

"Snön faller och vi med den" sjöng Ulf Lundell och Agnetha Fältskog, från 'Nådens år', 1978. Snön föll här i Skövde i dag med - men själv höll jag mig på benen. Nu är frågan hur länge snön stannar.

Ja, nu har vi vinter här igen och det borde vara till glädje för alla skidåkare. På Billingens topp finns säkert ännu mer snö än vad vi har här nere i stan. På min och Selmas kvällspromenad tog vi den här bilden över Havstenasjön. Ser lite lustigt ut, den vita snön och den grå himlen skapar liksom ett smalt mörkt stråk av liv mitt i bilden. Får vi lite mer kyla så kanske den här snön får vara ett tag. Men så sån tur har vi väl inte?




Nu i kväll tittade jag på JVM när Juniorkronorna slog Schweiz med 7-2. Det var tydligen Sveriges 43:e raka gruppspelsseger i dessa sammanhang. Imponerande! Ska bli spännande att se hur långt de når den här gången. Hur långt jag själv når får vi se i morgon. Då snackar vi löpning där siktet är inställt på 13,7 kilometer - för då har jag sprungit lika långt som förra året. Det trodde jag inte riktigt på i höstas, då jag låg "hopplöst långt efter" förra årets löpmängd.

Till sist några ord till om mitt första barnbarn - blott 69 timmar gammal. Hälsade på Kian och hans mamma och pappa på sjukhuset i eftermiddags. Den här gången fick vi mer tid tillsammans än i går. Så lyxigt, för denne lille goding skänker oss en sådan obeskrivlig glädje. Fick rå om honom riktigt en stund. Han låg i min  famn, vi tittade på varann och jag ville tro att hans ögon sa att han tyckte det var lika mysigt som jag tyckte. Stark är han också! Lyfter huvudet om och om igen och kniper hårt med sina små fingrar. Vilken kille! "Fotobombade" hans första selfie förresten... ;) Resultatet ser ni på bilden nedan. :)


Två 62:or: Kian är här 62 timmar gammal och jag född 62. Hmm...



Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro