Gott Nytt År!

Tittar snabbt in här i bloggen och önskar alla läsare ett riktigt gott nytt 2018. Jag avslutade 2017 med att springa de 13,7 kilometer som behövdes för att tangera förra årets löpmängd. Jag sprang till och med 14 kilometer för att på så sätt springa längre än vad jag gjorde förra året - 300 meter längre...

Det blev en tur på järnvägsbanken och jag sprang på den till kommungränsen mot Skara och sen vände jag hemåt igen. Sju kilometer mest uppför och sju kilometer mest nedför bjuder denna sträcka på. De första sju uppför snittade jag i 5:22-tempo (inklusive uppvärmning och live-sändning på Instagram) och de sista sju nedför i 4:49-tempo (inklusive nedvärmning). Totalsnitt 5:05-tempo, vilket jag är väldigt nöjd med på en så pass lång sträcka. Och glad över att klarat samma sträcka löpning som förra året.

1340,0 kilometer 2016. 1340,3 kilometer 2017, efter dagens 14 kilometers löpning. Phu...


Nu siktar vi in oss på ett nytt år. Inga nyårslöften för min del. Fortsätter träna på som vanligt - på känsla - det känns bra så! Nu blir det en lugn kväll med delar av familjen och när klockan är halv fem i morgon bitti då får jag ta och kliva upp för att bege mig till jobbet som börjar klockan sex...

GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro