Lyssna på kroppen

Det var verkligen längesen jag skrev något på bloggen nu. Men så blir det ibland, det finns annat i livet än att hänga över datorn och skriva en massa trams. Men nu sitter jag här - och jag bjuder er på en stunds tramsande igen...

Vad ska jag skriva om då? Att träningen varit helt ur fas. Att jag själv varit ur fas? Nä, rätt tråkiga ämnen, va? Men det är ganska roligt att berätta om att jag har semester. Snart har en hel vecka gått men det är fortfarande tre veckor kvar. Har faktiskt inte bestämt något speciellt. Tar dagarna som de kommer och gör vad som faller mig in. Hoppas komma iväg nånstans hemifrån några dagar i alla fall.

Om jag ska komma in på vad den här bloggen egentligen handlar om (träning - om nu någon hade missat det) så är det oundvikligt att berätta att jag inte har varit på topp det senaste. Vad gör man med träningen då? Hoppar över den helt? Det har inte varit ett alternativ för mig, däremot har det väl blivit mer sällan och löppassen har inte blivit lika långa och hårda som vanligt. Å styrketräning på gymmet har varit vansinnigt oinspirerande - fast i dag släpade jag mig dit.

I går sprang jag en dryg mil (ett minimalt Maffetone-pass) och i tisdags blev det 6 kilometers löpning, där jag hade "bakat in" sju stycken backintervaller som var 100 meter långa var. Det var precis lagom den dagen. Det är gött att komma ut å springa och man kan inte göra mer än att anpassa löpningen efter hur kroppen känns. Min filosofi är att lyssna på kroppen och anpassa mig efter hur den känns. Finns ingen anledning att pressa sig när den inte är med på noterna. Enkel logik för mig.

Önskar er alla en skön helg och en trevlig semester framöver (eller att ni har haft en trevlig semester om den redan är avklarad). Kör hårt - men glöm som sagt inte att lyssna på kroppen...


Soluppgångar kan vara väldigt vackra - även om inte själva solen syns

"After bath"

Nätterna är fortfarande väldigt ljusa i nordlig riktning - men det har vänt och mörkret kommer att märkas allt mer. Passa på att njut av ljuset så länge du bara kan...


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro