Pepp och styrka

I kväll har jag varit löpcoach och sen kört ett snabbt pass på gymmet. Lite tokigt att vara löpcoach, tänker ni kanske, med tanke på att jag själv inte springer speciellt tekniskt bra - men det var ändå inte på den nivån min coaching låg...

Jag kör mer på den "peppande nivån" när det gäller coaching. Har den senaste tiden peppat en person som ska vara med i Wings for Life World Run utan att ha sprungit något förut. I kväll var det generalrepetition och vi använde oss av Wings-for-Life-appen med den jagande bilen och hann en bit över sju kilometer genom att varva jogg och gång. Det var inte illa! Riktigt bra kämpat av någon som bara löptränat vid några få tillfällen.

Efter löpningen blev det ett styrkepass för egen del på gymmet. Efter gårdagens strapatser har jag träningsvärk i höftböjaren, sätesmuskeln och insida lår, så jag fick ta det lugnt, speciellt i benmaskinerna. Lagom tungt, så där så man fick jobba bort lite av träningsvärken bara. Passet kändes riktigt bra och jag avslutade med en skön stretch. I morgon är det arbetsdag och vilodag från träning. I helgen väntar mer arbete men på lördag eller söndag kväll blir det löparskor på och några korta, snabba intervaller i backe. Full fart, hög puls, styrka och teknik - allt på en gång. Vill du vara med? Låt mig få veta i så fall. Alltid kul med sällskap.

Dagens Wing for Life kapacitet/resultat:
 7,3 kilometer på 1.00:22
 
[Dagens träning omvandlat till ett realistiskt resultat i Wings for Life World Run]

Jag tror att appen i mobiltelefonen inte fick med den rätta distansen. Det kan vara lite si och så med mobiler och gps-mottagning. Men gissningsvis hann vi 7,3 kilometer i alla fall...

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på