Orkeslösheten har slagit till...

Det är en tung period just nu. Jag vet inte riktigt vad det är men jag är trött, har ont i kroppen och känner att jag behöver massor med vila. Det värsta är att orkeslösheten sätter sig mentalt också - det är svårt att ta sig för något...

I går var jag och Selma (min hund) ute på en lugn joggingrunda tillsammans. För mig var det en slags återhämtning efter Winterrun i lördags och för henne blev det en lite snabbare promenad än vanligt. Hon fick bestämma tempot och vi fick ihop 5,5 kilometer. Alltid något. Trots min trötthet så vill jag ändå göra någonting. Anpassa min träning till hur jag mår. Aktiv vila. I dag var min tanke att gå till gymmet innan det var dags att gå till jobbet - men så blev det inte. Lika bra det kanske? I morgon ska jag försöka ge mig ut på ytterligare en löprunda. Lite lugnt och lätt så. Om jag orkar...

Tänkt tillbaka på Winterrun i lördags. Jag var väl inte helt i form och jag sprang nog inte de första kilometrarna riktigt kontrollerat. Tog kanske ut mig lite för mycket vilket straffade sig sen då jag tappade orken allteftersom. I övrigt försöker jag tänka framåt. Närmast väntar Wings for Life World Run i Kalmar den 8 maj. Förra året sprang jag drygt 26 kilometer (det var bra förhållanden och jag var i bra form) och i år kan jag inte släppa tanken att försöka nå 30 kilometer. Jag inser att det krävs väldigt mycket av mig då jag måste springa de tre milen betydligt snabbare än vad jag har som mål att klara av i år. Men jag ser det inte som omöjligt att klara av det. Att snitta tre mil i ett 4:52-tempo är ingen omöjlighet om förhållandena och formen är de rätta. Det är i alla fall vad jag kommer att ha som mitt hemliga mål och träna för nu i vår.




Ett litet minne från lördagens Winterrun i Göteborg - backen upp mot Jakobsdal. Tog bilden när jag var ute på en rek-runda. Under själva loppet var cykelbanan tvådelad eftersom vi sprang både uppför och nerför just här.

Kommentarer

  1. Kämpa på!....kkkkkkk

    //Pojken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack pojken.

      Det verkar som om en förkylning är på antågande. Halsont och kallsvettningar i dag. Kan förklara min höga puls i lördags. Något var på gång redan då?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro