Långlöpning + fika = sant!

Lagom när regnet slutade var det dags att ge sig ut på veckans "långpass" - och i mitt sällskap hade jag solen och vinden...

Ja, det blåste ganska rejält i dag. Inte som den där dagen när Seedningsloppet gick här i Skövde men nog så jobbigt ändå. Jag sprang lite mer än 1,5 timma (A1-träning) och jag hann med drygt 17 kilometer. Med det här passet har jag fått ihop närmare 60 kilometer löpning de senaste fem dagarna. Men som jag skrev i går - får ta och se över träningsupplägget. Spontant upplever jag det som lite väl mycket just nu... Fast kroppen har klarat det ganska bra så här långt, och det är jag glad för. Men jag känner mig trött och lite sliten. Så pass att kvaliteten i passen känns tveksam. Nu är det dock vila som gäller tills det är dags för nästa pass på lördagskvällen, direkt efter jobbet. Inför nästa två-veckors-period ska jag justera ner löpträningen något.

Eftermiddagen har jag spenderat med äldste sonen. Blev bjuden på fika som en fars-dags-present. Vi var nere på Helensgården/Förr och hade en mycket trevlig timma ihop där. Vi pratade om resor och häftiga platser att besöka. Vi var rörande överens om att vårt grannland Norge har mycket att erbjuda vad gäller storslagen natur och upplevelser i den. Och tänk vilken backträning man kan få där bland bergen där. Bara en sån sak... (He, he)



Dagens kaloribomb


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet