Trodde inte styrketräningen skulle bli av...

Första dagen i Annas träningsupplägg är gjord! Men ett tag trodde jag nästan att träningen inte skulle bli av...

Telefonen ringde tidigt i morse och jag var tvungen att "rycka ut" för att bistå någon som hade det lite jobbigt. Det tog i princip hela dagen och när jag kom hem på sena eftermiddagen så var jag ordentligt trött. Somnade i soffan och vaknade till strax före sju. Men när någon annan har bestämt träningsschemat åt mig så ser man till att komma iväg! Så är det bara! Så jag bytte om och tog mig till gymmet å satte igång.

Det var längesen jag var där så i kväll blev det ett pass med maxstyrka. Jag ville utmana mig själv lite men la inte på några extra vikter mot förra gången - däremot la jag på några extra repetitioner på varje maskin/övning. Det kändes att jag hade vilat ett tag från den tunga styrketräningen för jag kände mig ganska stark i dag. Tyvärr har jag fortfarande problem med min tumme på vänsterhanden, så vissa moment kan jag inte träna fullt ut. Det gör för ont. Jag brukar inte svettas så mycket på ett gympass - men det gjorde jag i kväll. Körde hårt, för jag tror Anna vill ha det så...

När jag kom hem blev det dusch och kvällsmat (äggröra med chiafrön och salt, ett stort glas mjölk, tre hårda mackor och två stora glas vatten). Nu har jag degat en stund framför teven och ska unna mig en god natts sömn. Selma är hos sonen så hennes snarkande slipper jag höra. Hoppas få sova lite längre i morgon bitti. :)

Arena Skövde i läckra färger i kväll

Armhävningar - en fantastiskt bra övning där bara kroppen behövs...



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro