En stillsam helg

Snart är det slut på veckorna med Annas upplägg av träning. Det har varit ett par riktigt bra veckor och hon har verkligen sett till att jag har kommit iväg till gymmet mer än vad jag är van vid. Och det utan att jag missat alltför många löppass...

Avslutningen sker nu på söndag och då ska det bli ett intervallpass med snabb löpning (eller vad jag nu orkar med). Men från nästa vecka blir det mitt eget träningsupplägg som gäller. På gymmet framöver så tänkte jag försöka komma igång med fyra basövningar i min styrketräning: Bänkpress, Militärpress, Knäböj och Marklyft. Knäböj kan jag redan. Det är de andra övningarna som ska sätta sig, och sen ska jag variera mina styrketräningspass mellan Nautilus, Maxstyrka och De Fyra Basövningarna (DFB).

I eftermiddags var jag på gymmet och brände av ett Nautilus-pass i ett rasande tempo. La på hyfsat med vikter men körde bara 12 repetitioner per maskin och 20 per övning på mattan. Hela kroppen fick sitt och det var bara att "pumpa på" så att säga. Det är ju ändå Halloween i dag...

På tal om Halloween - det är Alla helgons dag i morgon. En fin dag tycker jag! En dag som jag absolut inte vill blanda ihop med Halloween. En dag att ägna tankar åt våra nära och kära som har lämnat oss. En dag att besöka kyrkogården, besöka en grav eller kanske bara ta del av stillheten och se alla de vackra gravljus som lyser överallt. En dag till eftertanke, kanske om livet vi lever och hur skört det är. Vi ska känna oss tacksamma över den tid vi har - och har vi privilegiet att leva i frihet, ha tak över huvudet och få vara friska å krya finns all anledning att känna sig tacksam...

Ha en bra helg allihop!


PS. Inbetalningen för mitt deltagande i Wings for Life i Kalmar är nu gjord. Så den 8 maj 2016 blir man jagad igen. DS.



Då jag jobbar den här helgen fick mitt besök vid fars grav ske i torsdags.
Den 16 november har det gått tio år.








Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro