Semestern är slut...

Nu har arbetsveckan börjat och semestern för 2015 är historia. Lite gött ändå att första dagen var en ledig dag.

I helgen var jag i Östergötland. Främst för att se några konserter på Bråvallafestivalen men också för att kolla in Linköping. Bodde nämligen på hotell där (var omöjligt att få nått i Norrköping trots att jag försökte boka redan i januari). Men Linköping dugde gott. Kollade bland annat in domkyrkan och de centrala delarna av stan. En löptur hann jag med också. Ett perfekt sätt att kolla in en ny stad på.

I dag har jag hunnit med både ett styrkepass på gymmet, 14 kilometers cykling och löpning på Blängsmossen på Billingen. Just den typen av löpning har jag aldrig testat förr. Har bara hört talas om att Marcus Hellner brukar köra några varv här uppe ibland... Vi var 15 personer i alla åldrar (11 år och upp till mina dryga 50 år) som joggade och gick drygt sju kilometer i tuff terräng. Mossen bjuder på ett rejält motstånd och ibland sjönk jag ända till skrevet (och några andra också). Då var det ett helsike att ta sig upp igen. En del var grymt snabba ändå, men jag hörde väl till de långsammaste runt mossen i dag. Fast kul var det!!! Det enda jag kände av när vi sprang var smärta i ryggen. Fötter, vader och lår var det inga som helst problem med (kanske jag får äta upp i morgon). Jag hoppas att det här inte var den sista gången vi var ute och tränade där. Läs även Mickes bloggrapport från mossen.

Här sprang jag - utmed Stångaån i Linköping

Sabaton bjöd på ett magnifikt fyrverkeri som avslutning på sin konsert. Annars var höjdpunkten Kent för min del. Såg även Ola Salo, Lars Winnerbäck, Robbie Williams, Muse, Faith No More och Calvin Harris.

Blängsmossen




Ingen återvändo. Lite lagom trött bara...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet