En orgie i mat - toppat med träning

1 maj och arbetsdag. Tolv timmar går fort ibland. Väldigt fort. Joggingturen i kväll var däremot lugn, förutom när jag speedade upp tempot lite i några korta intervaller ned för järnvägsbanken...

I dag arbetade jag ihop med Anna. Vi hade bestämt oss för att ta med lite av varje var för att fixa en extra fin gemensam frukost på morgonen. Det blev det! Kolla in bilderna här nedan.





En stadig andra frukost för min del (hade redan ätit gröt, ägg och ett par mackor hemma tidigt på morgonen också). Arbetspasset rullade på. Till lunch blev det ugnsstekt lax med fetaost, tomater och potatis med pressad vitlök. Såsen hade jag gjort av Cream fraiche, citron, basilika och ännu mera vitlök. Riktigt gott! Som tur är får man röra sig en del på jobbet också. För på eftermiddagen bjöds det på blåbärspaj och glass till kaffet. En matorgie värd namnet. Kanongott var det också!!!



När arbetspasset närmade sig sitt slut så funderade jag in i det sista om jag skulle ge mig ut på en kort löprunda eller inte. Bestämde mig för att ge mig ut. Det gick ju bra sist när jag fick påminna kroppen om lopp ett par dagar innan. Så det blev fyra kilometer tillsammans med Selma. Lite lugnt först, några halvsnabba, korta intervaller sen och avslutande nedjogg. Drygt 20 minuter tog det - men ack så bra. Hemma blev det kräm och baguette till kvällsmat och sen fixade jag till pasta, köttfärssås och grönsaker till jobblunch i morgon. Tror att jag har tankat kroppen ganska väl nu. Tar ett par chokladbitar utifall att... Borde väl vara redo för minst 21 kilometer i Wings for Life World Run i Kalmar på söndag nu, va? Ska bara se till att komma i säng nu...



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro