En blommig promenad

Den blomstertid nu kommer... Visst passar den sången in fint nu när trädens lövverk slår ut och blomstren som lyser i alla dess färger och ger naturen härliga färgklickar. I dag var jag och Selma ute på en lång foto-promenad, bland annat på Billingeleden och Våmbs ängar. Och vi fick njuta av grönskan och alla dessa blommande, blommiga blommor.

Vi var ute i en och en halv timme. Ibland lyste solen, ibland var det mulet och emellanåt regnade det. Så här långt har det varit en ganska kall vår, och det var ingen direkt värme i dag heller. Maj har varit det nya april - med riktigt snabba väderomslag, blåst och låga temperaturer. Nu längtar i alla fall jag efter mindre blåst och regn till förmån för mer sol och värme. Men dagens promenad var fin trots allt och jag fångade några vackra blommor med min mobilkamera. Mer text efter bilderna...









Promenaden blev en bra uppvärmning inför styrkepasset på gymmet. Tre kvartar var jag där å pumpade musklerna. Och då hann jag gå igenom hela kroppen och de stora muskelgrupperna. Så långt är jag redo inför Göteborgsvarvet på lördag. Nu hoppas jag bara på att klara mig ifrån förkylningar å liknande. Det går lite sånt här hemma nu, med halsont, hosta och snuva. Vill inte ha!!!






Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro