Har hittat min formsvacka!

Nu tror jag minsann att jag har hittat min formsvacka! Kvällens löpträning blev inte alls som jag hade tänkt mig och minnet av lördagens trötta runda satt kvar som en tagg också... 

För i lördags hade jag inte heller nån bra känsla när jag sprang. Och det är just den sköna känslan som saknas. Det är jobbigt just nu och jag får slita ganska hårt för att ta mig fram. Tempot är godkänt och pulsen drar inte iväg alltför högt - men upplevelsen är inte bra när jag trycker på. Funderar på om jag ska lägga in lite extra löpvila ett tag. På torsdag kör jag ett långpass, får jag se vad jag kommer fram till efter det.

Vad gjorde jag i kväll då? Jo, jag började med att både jogga och gå genom skogen uppför berget och där uppe tog jag sikte på den Gröna milen. Joggade lite lugnt en bit och när jag nådde två kilometer höjde jag tempot något. Min tanke var att jag skulle klara av att springa lite snabbare i minst 25 minuter - gärna lite mer - men det gick inte. Kroppen svarade inte speciellt bra och jag blev fruktansvärt trött. Gav upp efter 12 minuter och kände mig lätt frustrerad över att jag inte hade pannben nog att fortsätta "kötta på" ett tag till... Men det gick bara inte! Återhämtade mig, bestämde mig för att ge vad jag kunde på "Gröna rakan" (600m mellan grönans fyra och fem kilometer). Det kändes gött att bränna på där. Efter det släppte det något och jag kunde hålla ett någorlunda hyfsat tempo hela vägen hem. Intalade mig själv att även "dålig träning" är träning som är bra! Men i kväll var jobbigt som sagt...

Till sist måste jag få berätta om Vinterspringet 2015 och SOK Unden. De hade uppmärksammat att jag deltagit på tre av deras tävlingar och för detta ville de tilldela mig en pokal. Själv hade jag missat själva prisutdelningen i Mariestad då jag hade lite bråttom hem för att se damerna tremil från skid-VM i Falun. En representant från föreningen kom hem till mig och överlämnade pokalen. Så himla fint gjort! Ett stort tack till honom och till SOK Unden. Pokalen står i vitrinskåpet här hemma och jag ser den varje dag. Påminner mig om tre trevliga lopp och fina resultat. :)

Månen följde mig på löpningen...
...men efteråt var jag inte så nöjd ändå...


Vinterspringet 2015 - pokal!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet