Snö, kyla och is stoppar inte mig...

Det rullar på bra med träningen trots att vi har bjudits på både snö och kyla här i veckan. Hittills har det blivit två löppass och två gympass. Dessutom har jag antagit utmaningen "28 Days - Plank Challenge" - så plankan varje dag så här långt i februari har det också blivit.

Men det har varit korta plankor. 20-40sek bara. I slutet av månaden ska jag vara uppe i fyra minuter och den 28 februari ska det bli så länge jag orkar. I tisdags blev det träning uppför Strupen. Det var inte helt enkelt att ta sig fram eftersom det var oplogat upp. Men det funkade och det var ett bra pass för att bättra på flåset. Anna och Selma var med och de kämpade på minst lika bra! Och i dag blev det ett långpass ihop med Jacob. Vi tog det lugnt på vägarna från gymmet till Rånna och tillbaka. Just vid Rånna såg vi tre stycken ståtliga älgar som sprang ute på gärdet. Alltid lika mäktigt att se älg. Totalt 19km och dryga två timmar. På sina ställen var inte underlaget det bästa (läs snö) men det blev ett pass som nog hjälpte oss att förbättra uthålligheten. Direkt efter bytte jag om till torra kläder och körde ett styrkepass på gymmet med Anna. Inte helt optimalt för det fanns inte riktigt med ork för att lyfta tunga vikter - men det blev av i alla fall. I morgon blir det träningsvila med bara en kort promenad till jobbet på morgonen. På lördag mer jobb, plankan och backintervaller. Tjohooo...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet