Mycket att göra i dag

I dag har Selma fått promenera en hel del. Först gick vi upp på berget å vände, och sen åkte vi till Karlsborg å promenerade utmed sjön allt medan solens strålar värmde oss. På kvällen körde jag en löprunda med 4x4min-intervaller. Avslutade med ett styrketräningspass på gymmet.

Amanda skulle träffa en kompis i Mölltorp, så jag skjutsade dit henne och sen åt jag lunch med Lotta som för tillfället jobbar en del i Karlsborg. Jag och Selma tog en promenad utmed Vätterns strand. Det var verkligen fint där i dag. Solens strålar värmde likt en vårdag och vinden var svag. På hemvägen stannade jag till hos mor och Selma fick sina klor klippta i djurbutiken.

Jag var ganska trött när jag kom hem på kvällen men orkade ändå med ett träningspass i löparskorna. Ett gammalt hederligt intervallpass med fyra minuters snabb löpning och tre minuters gå- och joggvila efter varje intervall. Sprang intervallerna i Hentorp, och när jag skulle påbörja min andra så märkte jag hur dåligt jag kan gatorna och gångbanorna där. Hamnade på en glashal gångbana som övergick till en upptrampad stig i snön som avslutades med ingenting... Lite uppgiven vände jag åter för att ta mig vidare på någorlunda "säkra vägar". Varje intervall kändes väldigt bra och jag höll aldrig ett högre tempo än att jag kände att jag skulle klara det utan några större problem. Intervallerna landade runt 4:15-fart (förutom den andra misslyckade då) och kändes inte speciellt ansträngande. Drar inga slutsatser av det men det blev ett väldigt skönt formbesked.

Efter löpningen gick jag ner till gymmet och körde lite styrka. Nu blir det ett par dagars vila, förutom "Plankan" då som ska göras både på onsdag och torsdag i "28 Days - Plank Challenge", innan plank-vilodagen på fredag. Utmaningar är härliga!!!




Selma ser ut att fundera på om hon ska ta sig ett vinterdopp i Vättern eller inte...

Kommentarer

  1. Just det ja... Plankan. Har förträngt utmaningen helt och hållet.

    SvaraRadera
  2. Mycket slarvigt, Endomondomannen! Är det månne "latmasken" på din vänstra axel som viskar i ditt öra? Bara att jobba ikapp nu då?

    SvaraRadera
  3. Njaee Måste fundera...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet