Hjärtebra långlöpning

Om man inte tycker att plankan och 7 kilometers promenad räcker samma dag, så kan man ju alltid lägga till en löprunda på 21 kilometer också...

Och det var just precis vad jag gjorde i dag också. Anna hade tänkt ut en lång runda som vi skulle springa med låg puls. Mitt eget mål var minst två timmar och just den låga pulsen. Hur fort jag sprang eller hur långt var mindre viktigt. Vi sprang en ganska kuperad bana, och när vi efter 15 kilometer sprang uppför Södra Bergvägen satte Anna in en liten stöt och sprang på i bra tempo. Min så långt låga puls rusade upp i 160 och jag flåsade bra fint när vi nådde toppen. Jag tänkte att "om Anna ställer upp i nått backlopp så kommer hon att äga där, jag kommer inte vara i närheten av hennes kapacitet uppför" - men det sa jag aldrig till henne. Efter 20 kilometer sprang vi åt varsitt håll (efter att växlat några ord på en kort promenad och sen en kram - det var ju ändå "Alla hjärtans dag"), och jag slutade när jag hade nått halvmaradistansen med några meters marginal. Det blev ett hjärtebra pass och nu sitter jag hemma i soffan med smått stela ben. Så där skönt, ni vet...

Dagens långpass

90 sekunder planka var dag just nu. Om ett par dagar ska jag upp till 2 minuter.
"28 Days - Plank Challenge" är en spännande februari-utmaning...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet