Hög tid att tagga upp inför Seedningsloppet!

Det är bara tolv dagar kvar till Göteborgsvarvet Seedningslopp i Skövde. Dags att "tagga upp" träningen en smula. Men jag börjar med att tagga ner med ett lugnt långpass i morgon...

För jag är ganska nyfiken på hur det kan vara att träna "löpning" i de nedre delarna av A1-zonen. Tänkte testa detta i morgon och nöja mig med en puls mellan 125-130bpm. Då får det bli ett långpass på minst två timmar. Blir det bara en promenad tro? Länge men inte så långt skulle jag tro att facit blir. Selma kommer nog att gilla i vilket fall. Får ta och berätta mer om detta i morgon.

Men jag måste lägga in ett par löppass i A3-zonen också. Låta kroppen få förbereda sig på mjölksyra! Som i söndags... Fast nu är planen ett kort tröskelpass utomhus på lördag och korta, tuffa intervaller på måndag. Sen får det bli vila fram till söndag då det är dags för Seedningsloppet klockan 11:00. Kanske klämmer jag in ett LÄTT pass på torsdagen före loppet också, vi får se. Jag hoppas i vilket fall att det blir en lagom uppladdning för kroppen. En uppladdning för en riktigt bra prestation på söndag! Söndagen med stort S!

Mjölksyramax i söndags!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet