Dags för årets roligaste lopp!

På lördag är det dags - dags för Midnattsloppet på Södermalm i Stockholm. Årets roligaste lopp!

I år anländer jag bättre tränad än någonsin. Ändå inte helt perfekt tränad. Jag skulle ha kunnat gjort mer runt omkring. Ätit lite bättre, styrketränat rätt och lite mer. Jobbat lite mer på att förbereda mig mentalt och lagt mig lite tidigare på kvällarna. Men även om jag tränat bra med löpningen så har sommaren bjudit på ett par bakslag. Bland annat har jag haft problem med mitt vänstra knä. Så pass mycket att jag var tvungen att minska på löpträningen rejält under några veckor. Och som vanligt (höll jag på att säga) rygg- och magproblem. Den senaste tiden har jag haft problem med öronen också (hörselgångsinflammation) och just nu behandlar dem med örondroppar. Jag har ont i mina axlar och nacke och jag känner mig lite tung och allmänt ur slag. Men kroppen svarar rätt bra på löpningen ändå, så allt hänger på dagsformen på lördag. Och trängseln på banan. Om jag ska sätta ett personbästa i loppet vill säga. För det är ändå mitt mål - att slå 52:18 från 2012.

Att slå rekord känns dock inte viktigt för mig, men håll gärna tummarna ändå! Men vet ni vad jag tycker är viktigast? Jo, att få va en liten rosa gubbe som står där på startlinjen på Ringvägen, bland 41.000 andra löpare som ger sig av i ett försök att göra sitt bästa. Att på vägen mot målet få njuta av den underbara stämning som råder. Den skrikande publiken, high five med alla kids och all underhållning utmed banan. Och njuta av att vara en del av alla andra löpare som har olika förutsättningar och mål. Det är kul! Det är förbaskat kul!!!

Fördjupning: Om denna veckas träning.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet