Löpning från A till Ö - i Arvidsjaur och Östersund

Det gäller att passa på å träna även när man är ute på semester. Dels för att hålla igång men oxå för att man (JAG) äter så otroligt mycket onyttigt på kvällarna...

I Arvidsjaur blev det en kort och ganska snabb tur på två kilometer. I Östersund nästa dag (i dag) blev det sju kilometer. Den sistnämnda delades upp i tre delar - två km i 5,06-tempo, två km med korta snabba intervaller och till sist tre km gång varvat med jogg.

Känner att självförtroendet inför Midnattsloppet i Stockholm om två veckor är sådär... Jag tror inte riktigt på att kunna komma under 50 min - men borde klara en bättre tid än förra årets 58,07. Jag tror att min kapacitet är runt 53-54 minuter just nu.

MEN - jag ska jobba med den mentala biten och övertyga mig själv om att det ska gå att få en tid UNDER 50!!! I dag sprang jag på affärsgatan i centrala Östersund, mitt under värsta shoppingrusningen. Massor med folk omkring mig - och DET kände jag gav energi. Lägg till att jag har ätit rätt, lättat nått kilo, gjort en sista styrketräning och vilat sista veckan. DET är sånt som jag tror gör mig mentalt stark och faktiskt ger mig en god chans att klara tiden om två veckor.

Samtidigt känner jag mig avslappnad inför ett eventuellt "misslyckande" med tidsmålet. Det ger också kraft! Huvudmålet är att genomföra loppet och ha kul. Klarar jag inte tiden nu, så gör jag det sen. Fast jag kommer att klara det!!! Löpning - från A till Ö.

Nedan ett par bilder tagna under själva löpningen. Ena bilden från Arvidsjaur och den andra från Östersund.



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet